Monday, September 8, 2008

Niet verder lezen als je hoogtevrees hebt!

Dag allemaal,

Allereerst: alles is ok en veilig hier. Hoewel de Thai op hun eigen manier hun democratie uitoefenen door hier en daar wat rellen en het bezetten van vliegvelden op de dag dat wij zouden vliegen.....Het zal hopelijk snel opgelost zijn aangezien 80% van de Thai het hele gebeuren ' boring' vindt las ik zojuist.

Zojuist terug van een van de meest heftige en adrenaline-volle vakantie weken uit mijn leven. Na een dagje in Bangkok (zie hier een foto vanuit de achterbank van een taxi waar we een mooi scala aan 'tourist attractions' kregen aangeboden), besloten Laurence en ik impulsief een weekje naar Krabi in Zuid Thailand te gaan om te klimmen. Voor de niet-klimmers: Krabi is DE natte droom van elke rotsklimmer met meer dan 800 routes met de meest indrukwekkende uitzichten waar je alles kan klimmen van een 'roof that forces you to battle with gravity' tot een '5-voudige multi-pitch waarbij je meer dan 100 meter hoog klimt!

Laurence en ik zijn onderhand redelijk ervaren aan het worden met klimmen. Ik klim tegenwoordig 7a routes voor en Laurence volgt al netjes op de 6b+ routes. Dit was tevens de eerste keer dat ik meerdere touwlengtes heb geklommen. Hierbij klim je als koppel een route (zeg 30 meter), haal je je touw omhoog en doe je dezelfde truc tot ongeveer 5 keer. Aan het einde van de rit sta je op een randje op meer dan 100 meter over de oceaan heen te kijken. Het vereist nogal wat technieken, knopen en concentratie, maar gelukkig was ik met Seth, een Amerikaanse mounteneering guide. Zie hier de foto van onze 'multi-pitch'. Daarna abseilen naar beneden. Wow! Zoals vroeger met het gele eendje: Zoek de Gaston!


Afgezien van een enorme spierpijn vanochtend gaat alles prima. Ik vertrek over een paar weken al naar NL. Heel veel zin in. Daarna 3 weken met Dino door Thailand en Cambodia reizen en dan als het goed is in November naar Kenia voor the Constellation. Laurence gaat in Oktober weer naar Papua Nieuw Guinea en we faciliteren dan samen nog een workshop in Phohm Pen eind Oktober. Veel leuks dus voor de boeg en ik kan niet wachten om de dansschoenen aan te trekken bij de bruiloft van het jaar in Oirschot!











1 comment:

Unknown said...

Woaaa..je rentre tout juste de l'entraînement d'escalade, et j'ai quand même le vertige :-). Que c'est beau !! Arnaud