Tuesday, June 17, 2008

Weer een EK in de verkeerde tijdszone....

Hallo allemaal!

Hier dan maar eens een berichtje in mijn moerstaal! Helaas zit ik in deze oranje-gekte periode weer 5 uur later (net zoals met het vorige WK toen ik in de Filipijnen was). Dit betekent of om 2 uur 's nachts een wedstrijd gaan kijken terwijl ik de volgende dag moet werken of de herhaling zien. Helaas hebben we zelf geen TV en is er op internet geen filmpje te vinden zonder te betalen via de UEFA site. Algoed, een uitdaging om de mooie treffers van Nederlandse equipe te aanschouwen. Ik volg wel altijd het commentaar van Jack van Gelder :). Deze weken zijn wel de momenten dan ik wel eventjes in Amsterdam Centrum wil rondlopen na de wedstrijden....

Dan ‘life in Chiang Mai’. Rainy season is begonnen! Elke dag zo'n 3 enorme bakken met regen en een 'poncho' bij je hebben is essentieel. Zoals Laurence beneden al beschrijft komt er aardig wat structuur in het leventje hier. We hebben een leuke groep mensen ontmoet en plots zit je week al redelijk volgeboekt. Het werk is nog steeds erg uitdagend en veel nieuwe kansen voor de Constellation. Over 2 weken pakken Lau en ik het vliegtuig naar Papua Nieuw Guinea voor 2,5 week. We werken daar met UNICEF en WHO in 5 provincies. Dat wordt wel pittig, aangezien we met 'gangs' werken in de settlements. Settlements zijn vergelijkbaar met de Favelas in Zuid Amerika. Wel mooi om met bende-leiders de dialoog over HIV/ AIDS aan te gaan :) We zitten daar al meer dan een jaar en de mensen beginnen onze aanpak erg te waarderen. Het is wel uitdagend om tussen de extreem paternalistische NGOs te werken die de lokalen enkel als primitievelingen zien zonder veel capaciteit.

Dan klimmen...mijn passie is alleen maar groter geworden. We hebben nog praktisch niets van het land gezien omdat we elk weekend aan de rotsen hangen. Echt fenomenaal hier en een geweldige groep lokale en internationale klimmers. Ik train nu vaker door de week met Muad, de 3-voudig Thaise Nationaal kampioen op de boulderwand. Hij heeft redelijk bizarre trainingsmethoden. Vaak kan ik geen bierflesje meer opendraaien aan het einde van de avond. Maar het werpt zijn vruchten af en ik heb afgelopen weekend mijn eerste 7a voor geklommen!

Ook ben ik de ECHTE lokale breakdance crew tegengekomen. Ze trainen elke dag in een winkelcentrum bij het vliegveld en ze zijn SUPERGOED. Echt niet normaal wat een moves. Ik train wel eens met ze mee in het weekend, maar werd de eerste keer hard gebattled :). Op de foto probeer ik nog de 'oldschool worm' uit de truckendoos te toveren.

Met Thaise les gaat het ook beter. We waren een beetje ontmoedigd na de les over het alfabet (44 medeklinkers en 24 klinkers, waarvan een deel van tekens uit het Sanskriet komt oftewel bijna een tekening op zichzelf). Maar het gaat langzaam beter en de eerste volzinnen komen uit onze mond gerold.

Zie ook nog een fotootje van de 2 hondjes van de buren. Deze verwelkomen ons elke morgen en avond als we thuiskomen. Erg grappig (behalve dat ze mijn flipflops hebben opgegeten....)


Tot snel en oranje boven!
G.

No comments: